חמאס מאיים לשוב ולשגר עם תום הפסקת האש

דוד קורצווייל No Comments on חמאס מאיים לשוב ולשגר עם תום הפסקת האש
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר יאיר לפיד קיים הבוקר מסיבת עיתונאים ובו אמר כי "אין הבחנה בין ההנהגה המדינית להנהגה הצבאית של חמאס – כל מי שעומד בראש ארגון טרור רצחני הוא בן מוות. הם מבינים היום למה הם עדיין מתחת לאדמה. אנחנו נגיע אליהם. הם אינם חסינים".

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים הבוקר עם בכירי משרדו באוצר התייחס לפיד גם לפירוז הרצועה והדגיש כי יש להחזיר את השליטה ברצועה לידי הרשות הפלסטינית: "המצב בעזה חייב להשתנות. יש לנו הזדמנות חד פעמית, יחד עם הקהילה הבינלאומית והמדינות הערביות המתונות באזור, לחתור לפירוז עזה ולהחזיר את השליטה ברצועה לידי הרשות הפלסטינית, כולל התיאום הביטחוני שיש לנו איתם. זה אינטרס ישראלי מובהק, זה זוכה לתמיכה בינלאומית רחבה, והתהליך הזה יכול לאפשר לנו גם לשקם את מה שנפגע ביחסינו עם ארצות הברית. "

עוד אמר לפיד כי חמאס נפגע משמעותית וכי גם אזרחי הרצועה מתחילים להבין שחמאס עשה בהם שימוש ציני: "חמאס נפגע משמעותית. המערך האסטרטגי של חמאס חוסל והאזרחים ברצועה מתחילים להבין את מה שאנחנו ראינו מזמן – שחמאס משתמש בהם בבתיהם ובילדיהם כדי לירות לעבר ישראל. אזרחי עזה הם אלה שעמדו בקו האש, בזמן שמנהיגי החמאס הסתתרו בבונקרים, בבתי חולים ובמוסדות אזרחיים וגם בבתי מלון בקטאר"

בהתייחסו להשלכות הכלכליות של מבצע 'צוק איתן' הדגיש לפיד כי לא תהיה העלאת מיסים בעקבות המבצע: "אנו בוחנים בקפדנות את ההשלכות המדויקות של המבצע על המשק והתקציב. מבדיקות ראשוניות שלנו אנחנו מעריכים במידה גדולה של ודאות כי נוכל להכיל את עלויות המבצע מתקציב 2014. לא יועלו מיסים. המשק זקוק עכשיו למנועי צמיחה, לא למשקולות על רגלי האזרחים, ואין שום סיבה להעלאות מיסים בעת הזו"



0 תגובות